12 Ağustos 2015 Çarşamba

Rüyalar Kitabı 1: Silber | Kitap Yorumu


Adı: Silber
Serisi: Rüyalar Kitabı #1
Yazarı: Kerstin Gier
Çevirmen: Firuzan Gürbüz
Yayınevi: Pegasus Yayınları
GoodReads Puanı: 4.25




Rüyalara oldum olası meraklıyımdır. Her zaman ilgimi çekerler. O dünyada olmak farklı bir histir, kendimi istediğim şekilde, yerde, nasıl olmak istiyorsam öyle hayal edebiliyorum. Peki, başka insanların neler gördüğünü neden merak etmeyeyim? Onlar kendilerine saklı dünyalarında neler gerçekleştriyorlar?
Silber da işte tam bu konuyla ilgili. Detayları konusunu anlatırken işleyeceğim. Hadi o zaman başlayalım!
Olivia ya da herkesin ona seslendiği biçimde Liv, 15 yaşında bir genç kız -ki bu da benimle yaşıt demek. Böylelikle kendimi tamamen yerine koydum demek :)- Mia adında akıllı, sevimli, beni kendisine sevdiren bir kız kardeşi var. Annesi ve kız kardeşiyle sürekli bir oraya bir buraya taşınıyorlar. Bu seferde Londra'ya gelmek üzere uçağa biniyorlar. Şansa bakın ki havaalında kendilerince Bay Plan Değişikliği olarak tanımladıkları annesinin sevgilisi Ernest'le tanışırlar. Ernest'i ilk başta pek gözlerine kestiremeseler de ileride alışacaklar. Liv ve Mia 'şimdilik' olan evlerine taşınırlar. Okula gittiklerinde onlara öğrenci rehberleri eşlik eder. Liv, rehberi Persephone'yle gezerken okulun en popüler ve yakışıklı grubuyla karşılaşırlar. Arthur, Jasper, Grayson ve Henry. Sarışın, basketbolcu ve yakışıklı = Tüm kızların gözlerini alamadığı çocuklar.
Ayrıca bu okulda bir de stalker var. Dedikodu Blogu adında bir blogger var ve okulun içinden biri. Her şeyi bildiğini ve kimin ne foyası varsa ortaya çıkarmaya meraklı biri anlayacağınız. Buraya kadar pek te ilginç bir şey olmadı kabul ediyorum ama bunları okurken bile eğleneceksiniz çünkü Kerstin, harika diyaloglar yazmış.
Liv, yeni evlerinde de daha fazla kalamayacaklarını öğreniyor çünkü annesiyle Ernest artık birlikte yaşayacaklarını açıklıyorlar. Müstakbel kardeşleri de Grayson ve Florance oluveriyor. Açıkcası Grayson gibi bir abi ben de isterdim =D Kim istemez ki?
Liv bu sıralarda kapıları ve koridoru olan gerçekçi rüyalar görüyor. Grayson, Henry, Jasper ve Arthur'un gizemli davranışlarıyla Liv doğru soruları sorarak onların sırrını alt ediyor ve böylece rüyalara süzülüyoruz.


BirKüçükKitapAvcısı'nda Silber
Silber sanırım okuduğum en akıcı kitaplardan biri çünkü okumaya başladım ve bitti. Tadını çıkara çıkara tekrar okumak istiyorum o derece. Anlatımı çok keyifliydi. Keşke biraz daha uzun olsaymış diye söylenmedim değil. Farklı bir kurgusu var. Rüyalarla ilgili ve bana cazip geldiği için okumaya karar vermiştim. Kitabı sipariş ettiğimde sadece rüyayla ilgili olduğunu biliyordum ve beklentim şu, diye de hiç düşünmemiştim. Ama okuduğum için çok mutluyum çünkü sade diliyle beni fethetti. Karakterlerinin davranışları, olaylar bence yerine uygundu ve okurken sizi gülümsetiyordu ki bu önemli. Ben kesinlikle çok beğendim.
Hele Grayson'ın abim olmasını içten içe hep diledim. Öyle bir abi fırlatın bana. Henry'i, Jasper'ı, Arthur'u fırlatın :D
Ayrıca kitabın cildine aşık oldum. İçindeki detaylar da çok hoştu. Pegasus yine çok başarılı olmuş.

Silber Kitap Tanıtımı

Puanım:
☪☪☪☪☪/5



0 yorum:

Yorum Gönder