12 Ağustos 2016 Cuma

All The Bright Places - Jennifer Niven | Kitap Yorumu

Kitap Adı: All The Brightest Places
Yazarı: Jennifer Niven
Dili: İngilizce
Yayınevi: Penguin Books
Good Reads Puanı: 4.20

YAZAR HAKKINDA

All The Bright Places, Jennifer'ın genç-yetişkin okuyucuları için yazdığı ilk kitabıdır. Indiana'da büyümüştür. Şu anda üç kedisi ve nişanlısıyla Los Angeles'ta - gezip dolaşmakta favorisi olan yerde- yaşıyor. Daha fazla bilgi için aşağıdaki siteleri veya yazarın Facebook hesabını ziyaret edebilirsiniz:
JenniferNiven.com
GermMagazine.com




KİTAP HAKKINDA & YORUMUM

 Kitap, Theodore Finch ve Violet Markey'nin aynı nedenler yüzünden okulun çan kulesinde tanışmasıyla başlıyor. 

 Finch, okulda 'freak' (çatlak, deli) diye çağırılan ve çoğu grup insan tarafından dışlanılan bir çocuk. Babası, annesinden boşanıp başka bir kadınla evlendiğinden bu yana evde dört kişi olarak yaşamaya devam ediyorlar: Bayan Finch, Kate ve küçük Decca.

 Violet ise çalışkan, zeki ve güzel. Okulun popüler çocuklarından olan Ryan Cross'la çıkmaktadır ve onu seven ebeveynlere sahiptir. Eleanor adında bir ablaya sahipti ancak geçen yaz araba kazasında onu kaybetmiştir. 

Dediğim gibi kendilerine göre sebeplerle o çan kulesinden atlamak için ya da Finch'in söylediğine göre, intiharın nasıl bir şey olduğunu hissetmek için oraya çıkmışlardı. Onları gören arkadaşlarına olayın aslında tam zıddını anlattılar: Violet, Finch'i intihar etmekten kurtarmış ve bir anda kahramana dönüşmüştü. 

 Bir süre sonra, Amerikan Coğrafyası dersinde,  Indiana'daki gezilecek yerleri keşfetmeyi önerdi ve kendine eş olarak Violet'i seçti. Ve bunun ardından olaylar ilerliyor.

 All The Bright Places, gençlerin intiharı düşünmesi üzerine kurulmuş bir roman. İnsanların, en kolayından çoğu zaman okuldaki kişilerin söylediği sözlerin ne anlama gelebileceğini, nelere neden olabileceğini gösteriyor. Bunu da kendi yöntemiyle yaptığını söyleyebilirim. Yani, sırf en kötü intihar sahnesini veya kötü düşünceleri işlemiyor, kesinlikle yok böyle bir şey. Olayı sevgiyle harmanlayınca nasıl bir ortam çıkabileceğini ve hatta iyileşebileceğini gösteriyor. 
 Ayrıca, şunu söylemek istiyorum. Bu kitap ki okuduğunuz zaman siz de öğreneceksiniz. Yazarın hayatıyla iç içe. Bu konuya karşı göstermiş olduğu hassasiyet için şahsen teşekkür ederim çünkü böyle şeyleri yaşamış birinden duymak kadar etkili oldu benim için. 

 Kitap sadece bununla kalmıyor tabii ki. Bize sunduğu eserde, güzel ve umut vaat eden bir aşkı da okuyoruz. Birbirlerine duydukları aşk, sevgi ne kadar safsa, Finch'in olayları yönlendiriş biçimi o kadar karmaşık. 

  Bence zevkle okuyacağınız bir roman bekliyor sizleri. Ben okurken onların davranışlarıyla mutlu oldum, kimi zaman kızdım, kimi zaman aynı şeyi ben de yapardım dedim. Bu arada kitabın diliyle ilgili de birkaç şey söyleyeyim. Anlaşılır ve genel zamanlara hakim bir dili var. Başlarda bilmediğim kelimeler olduğu için sözlüğü kullandım ama daha sonra cümleden anlamını çıkarttığım için, ya da pek umursamadığım için -her kelime için sözlüğe bakacak halim yok ya!- bakmadım. Bana kalırsa, İngilizcesine güvenen herkes okuyabilir. Günlük, sokak dili kullanılmış -aynı dizilerdeki gibi. Bu yönden sıkıntı çekeceğinizi sanmıyorum. Bu arada bu kitap benim ilk İngilizce romanım, tamı tamına. Ve bitirdiğim için de çok mutluyum açıkçası çünkü daha fazla yabancı dilde roman okuyabileceğimi anladım. Bence sizinde listenizde olması gereken bir kitap.


  *Bu arada ne çok konuştum -puf. Kitabın yakın zamanlarda, filmi çıkacak ve Violet rolünü de Elle Faning oynayacak. Sabırsızlıkla bekliyorum filmi. Son bir şey olarak ta -biliyorum, bıktınız benden eğer buraya kadar okuduysanız ^-^- GermMagazine.com'u ziyaret etmelisiniz!

Puanım: 
/5


Kitap Fragmanı


0 yorum:

Yorum Gönder