23 Mayıs 2015 Cumartesi

Okuma Alışkanlıkları | Tag


Merhaba, kitap avcıları! Bugün Internet'te taglere bakıyordum ve bu tagi yapmaya karar verdim. Toplamda 11 soru sorulmuş bende bunları cevaplayacağım :)

Soru 1:Evinizde okumak için net bir yeriniz var mı?

Sessiz ve rahat edebileceğim bir koltuk olan her yerde okuyabilirim, sanırım. Evde ise oturma odasındaki rahat koltuğumda kitap okurum.

                                       

Soru 2:Kitap ayracı mı herhangi bir kağıt parçası mı?

Aslına bakarsak, bu değişir. Bazen kitapların içinde kendine özel ayracı oluyor ki ben kullanmayı çok seviyorum. Bazen de yanında bir bölüm gibi bir ayırma şeyi oluyor ve ben bunu kullanmayı sevmiyorum çünkü ilerledikçe iyice kırışıyor :/  Eğer kendi ayracı varsa onu kullanırım ama yoksa ya da az önce söylediğim gibi bir bölümü varsa onu kullanmam herhangi bir kağıt parçasını da koyabilirim.

                                        

Soru 3:Sadece okumayı durdurur musun yoksa bir bölümde/belirli bir sayfa mı durdurursun?

Hep şu bölümde bitsin, şunu da okuyayım diyerek bölüm başlarında bırakmaya çalışırım. Bölümün ortasında bıraktığımda olayları bazen hatırlamıyor ya da kafam karıştığı için yapmamaya çalışırım. Bir de bölüm bitiyor ama aynı sayfada yeni bölüm oluyor. Bunu yapmayın... Gerçekten bir okur için bölüm sonunda bitirmek önemliyken -en azından benim için- böyle bir şey çok kötü :/

                                   

Soru 4:Okurken bir şey yiyip içer misin?

Pek değil. Yemek yerken kitaba odaklanamıyorum. Bir de üstüne dökülürse kahrolurum. Bu yüzden hayır, bir şey yemem. Büyük ihtimalle su içebilirim.
                                  

Soru 5:(Multiasking) Okurken müzik dinler misin ya da televizyon izler misin?

Televizyon izlemem ama belki, bazen, müzik dinlerim. Kitap akıcıysa ve rahatça okutuyorsa kendini müzik dinlerim, nadiren. Ama kitap gerçekten harikaysa sadece ona odaklanırım, diğer her şeyden soyutlanırım. Babamın bana seslendiğini duymamışlığım çoktur mesela :D

                                

Soru 6:Bir seferde bir kitap ya da birden fazla kitap bitirdin mi?

Evet, okumuşluğum var. Lux serisinin ilk kitabı olan Obsidiyen'i okumuştum galiba. Genelde kitapları maksimum 2 günde bitiririm. E-book olarak ise 3 tane kitap bitirmiştim. 

                               

Soru 7:Evde mi okursun yoksa her yerde mi?

Çoğunlukla, evde kitap okuyorum. Otobüste, arabada kitap okuyamıyorum ne yazık ki. Okuyabilmeyi çok isterdim. Yazın sahilde, denize karşı kitap okumak ise ayrı bir zevk veriyor tabi *-*

                         

Soru 8:Kitabı sesli mi okursun yoksa içinden sessizce mi?

Sessiz okurum, kesinlikle. Sesli okuduğum zamanlar çok seyrektir. Sesli okuduğumda kitabı tam anlayamıyorum bir de çabuk yoruluyorum. Bu yüzden içimden okurum.
                             

Soru 9:Önceden okur musun ya da kitabın sayfalarını atlar mısın?

Kitabın sonunu ya da bir bölümü önceden okumam. Eğer okursam tüm heyecanı kaçar çünkü. Sayfaları şu ana kadar sanırım en fazla 5 kitapta falan atlamışımdır. Ama bir tanesinde geri dönüp tekrar okumak zorunda kalmıştım. Sıkıcılık derecesine bağlı olarak atlayabilirim ama bu nadir olur. Çünkü okuyacağım kitapları araştırıp alıyorum ;)

                                            

Soru 10:Kitabı kırık tutarak mı okursun yoksa yeni gibi tutarak mı?

Kitabın cildine göre değişir. Ciltli bir kitapsa yeni gibi tutarım ve kırışmaması için her şeyi yaparım. Eğer ince kartondansa zarar gelmeyecek şekilde kıvırarak okuyabilirim de okumayabilirim de.

                                 

Soru 11:Kitaplarına yazı yazıyor musun?

Tabi ki de hayır!

                                  

Okuduğunuz için teşekkürler! :)


0 yorum:

Yorum Gönder