10 Haziran 2016 Cuma

Ben, Earl ve Ölen Kız - Jesse Andrews |Kitap Yorumu

Adı: Ben, Earl ve Ölen Kız
Orijinal Adı: Me and Earl and the Dying Girl
Yazarı: Jesse Andrews
Çevirmen:Sevinç Seyla Tezcan
Yayınevi: Pegasus Yayınları
GoodReads Puanı: 3.59

YAZAR HAKKINDA
Jesse Andrews, yazar ve müzisyendir. Harvard Üniversitesi'nden mezun olmuştur. Şu anda Brooklyn'de yaşamaktadır. Ben, Earl ve Ölen Kız ilk romanıdır.

KONUSU
Ben
Adım, Greg Gaines. On yedi yaşındayım. Bu kitabı ben yazdım. Pek hoş göründüğüm söylenemez ve büyük olasılıkla bir mantar beynimi yiyor. İnsan olduğumdan bile emin değilim.

Earl
Earl Jackson, arkadaşım sayılabilecek tek kişi. Birlikte vasat filmler çekeriz. Werner Herzog en büyük ilham kaynağımız. Earl genellikle şiddetli bir öfkeyle doludur.

Ölen Kız
Son sınıfta, annem beni kanser hastası bir kızla arkadaş olmaya zorladı ve bu, tüm hayatımı mahvetti.
             

YORUMUM

"Eğer bu kitabı okuduktan sonra evime gelmek ve beni öldürmek isterseniz, sizi suçlayamam."

Öncelikle kitabın kapağı beni meraklandırmıştı ve 'kesinlikle bu kitabı okumalıyım' diye düşünmüştüm. Konusuna da göz atınca, neden olmasın, dedim. Ve bugün de okudum. 
Akıcı ve basit bir dile sahip. Tek bir oturuşta bitirmeme bakılırsa herkesin rahatça sayfaları çevireceğini düşünüyorum. Yazarın aynı zamanda baş kahraman olması nedeniyle dili basitti. Genel olarak bizimle sohbet ediyor, havası vardı. 
Ancak karakterlere gelecek olursam, Greg'i boş yere konuşan ve sevimsiz biri olarak tanımlayabilirim. Kitap boyunca onun anılarını okuduk ve komik olması gereken yerler bana komik gelmedi. Boş bir şekilde ve çoğunlukla sıkılarak okudum. Sanırım okuduğum diyaloglar arasında bir tane favorim oldu. 

S: Film mi çekiyorsunuz çocuklar?
C: Hayır. Fiyat seviyesi orta düzeyde bir İtalyan restoranı açıyoruz.
S: Ha?
C: Evet, elbette bir film çekiyoruz.
S: Ne hakkında?
C: İnsanın aptallığı üzerine bir belgesel.
S: Ben de oynayabilir miyim?
C: Sizi almamamız aptallık olur.


Büyük bir beklentiyle başladım fakat sonucu bir hüsran oldu benim için. Çünkü bitirdiğimde bana ne kattı, diye kendime sordum. En azından beni eğlendirseydi ya da beni kitabın dünyasına götürebilseydi.
Kitabın sevenlerinin tam sevdiğini, sevmeyenlerin ise hiç sevmediğini yorumlardan okudum. Bence de öyle. Maalesef ki ben ikinci gruptanım. Size kitabı okumanız gerek, diyemeyeceğim fakat gerçekten merak ediyorsanız o karar size kalmış. 

Puanım: 
/5



0 yorum:

Yorum Gönder