20 Temmuz 2019 Cumartesi

Five Feet Apart | Film Yorumu

Five Feet Apart ist ein Film für Riverdale-Fans. Hier ein erstes Poster.
Film Adı: Five Feet Apart
Yönetmen: Justin Baldoni
Yapımcılar: Cathy Schulman, Justin Baldoni
Oyuncular: Haley Lu Richardson
     Cole Sprouse
     Moisés Arias
IMDb Puanı: 7.4


FIVE FEET APART   K O N U S U 


Five Feet Apart, iki hasta gencin hastanede yollarının kesişmesi ile değişen yaşamlarını konu ediyor. Stella Grant, 17 yaşında olan bir genç kızdır. Bilgisayarına bağlı bir hayat süren Stella, yaşıtları gibi gezip dolaşmak yerine zamanını çoğunu hastanede geçirmek zorundadır. Kistik fibrozis hastası olan genç kız hayatını rutinler, sınırlamalar ve kendi kendini kontrol etmekle geçirir. Fakat genç kızın hayatı oldukça etkileyici bir genç olan Will Newman ile tanışmasıyla bambaşka bir hal alır. Birbirlerinden etkilenmeye başlayan gençlerin önünde büyük bir engel vardır. Five Feet Apart Teaser Trailer And Poster 
Will de Stella gibi hastadır ve hastalıkları nedeniyle hayatlarına konulan sınırlamalar aralarına mesafe koymalarını gerektirir. Ancak onlar birlikte vakit geçirmeye devam ettikçe sınırlamaların dışına çıkmaya başlarlar. Will’in süregelen tedavisine karşı koymaya başladığı direnç onların ilişkini de derinden etkiler. Stella, yavaş yavaş Will’i son nefesini verene kadar yaşamak için ikna etmeye çalışır. Her an ölüm tehlikesi altında olsalar da henüz zamanları varken Will ile birlikte istedikleri gibi yaşamaya çalışan Stella, sevdiği insanı kurtarmayı başarabilecek midir?

FIVE FEET APART   Y O R U M U

"Doğruldum, çaresizce biraz daha hava çektim ciğerlerime; göğsümün derinliklerinde, bunun alabileceğim son soluk olduğunu biliyordum.
Ve o son nefesimi de ona verdim. Sahip olduğum her şeyi ona, sevdiğim kıza verdim. O bunu hak ediyordu."

Cole Sprouse and Haley Lu Richardson in Five Feet Apart (2019)

  Merhaba, dünyaaa! Filmi izleyeli bir saat kadar oldu ve ilgili alıntılara, fotoğraflara bakıyorum bunca zamandır. Nasıl başlasam diye düşünürken, Stella'nın Youtube videolarına girişini direkt yapıştırdım. Öncelikle, karakterlere değinmek istiyorum.

Stella Grant; kontrol sahibi, titiz, KF hastası, 17 yaşında güzel, kanlı canlı bir genç kız. Yapmak isteyip yapamadıklarını ablası Abby, biraz da onun için yapmış. Hastalığı nedeniyle hastanede vaktinin çoğunu geçiriyor. En yakın arkadaşı, Poe. İnsanlara KF ne olduğunu anlatmak için Youtube kanalı açmış. Eğlenceli, umutlu birisi.

Poe Ramirez; filmdeki en sevimli karakter kesinlikle! Dost canlısı, yetenekli, cana yakın.
Five Feet Apart
Will Newman; ressam, yeni çocuk. O da Poe ve Stella KF hastası fakat Will B. cepacia baktesi de taşıyor. Bu da, filmden anladığım kadarıyla, akciğer transplantını engelliyor. Hastalığının tedavisi yok. 

 Birazcık Aynı Yıldızın Altında'yı anımsatıyor olsa da bambaşka bir hikaye anlatma tarzı var. Sizi öyle bir yakalıyor ki bırakmak bilmiyor diyebiliriz. Hastalığın evrelerini tam olarak görmesek de ciddi olduğunu anlamak için yeterli. Gerçekten tedavisinin olmaması öyle acı ki! Sevdiğin insana dokunamamak, en yakın arkadaşın üzgünken ona sarılamamak... Yan odasındasın, ona destek vereceksin ve bunu facetime'dan yapmak zorundasın ya da 6 adım uzakta. 
 Stella da diyor ki, "Kistik fibrosis, bizden her şeyi çaldı. Normal bir hayatı, aileyi, arkadaşları... Bu sefer ben de ondan çalacağım. 1 adımı. Bir bilardo istekası uzunluğunda. 5 adım istiyorum. 5 adımlık mesafeyi." (birebir alıntı değildir.)
 Böylelikle, Will'le olan serüvenleri başlıyor. 
 Çok duyguluydu. Hastalığın ne kadar adi, sevginin ise ne kadar güçlü olduğunu gördük. Güzeldi, ne diyeyim ki başka? 


Cole Sprouse and Haley Lu Richardson in Five Feet Apart (2019)

Bu arada filmin ana şarkısı olan "Don't Give Up On Me (Andy Grammer)"i dinlemeyi unutmayın! 




0 yorum:

Yorum Gönder