25 Temmuz 2015 Cumartesi

2055: Büyük Hesaplaşma | Kitap Yorumu

Adı: 2055: BÜYÜK HESAPLAŞMA
Orijinal Adı: Fractured
Serisi: Slated, #2
Yazarı: Teri Terry
Çevirmen: Özgecan Kunt
Yayınevi: Altın Kitaplar
GoodReads Puanı: 4.13


KİTABIN KONUSU
Kyla programlanmadan önceki hayatına dair hiçbir şey hatırlamamalıydı ama geçmişine ait karanlık sırlar gömülü oldukları yerde kalmayacak. Huda baskısı ve özgürlük mücadelesi arasında bir savaşın ortasında kaldı ve sağ çıkamayacağı bir çıkmaza doğru sürüklenmeye başlıyor. Ben'i umutsuzca arayışı devam ederken bu sırlar ve yalanlar dünyasında kime güvenebilir? Geçmişinden gelen karizmatik fakat tehlikeli biri, çokça övülen 2054: Çıkış Yok'un bu gergin ve sürükleyici devam kitabında Kyla'yı kendi yolunu seçmeye zorluyor.

(Tanıtım Bülteninden)



YORUMUM
 Kitap boyunca yazarın kurgusuna hayranlığım kat be kat arttı. Hep bir temponun içinde şimdi ne olacak, acaba Kyla nasıl kurtulabilir, Nico neler planlıyor, diye düşünüp durdum. 

"Hayattayken konuşmak kolay."

 Okurken, sürekli şüpheci davranıyorsunuz. Yeni eklenen karakterlere tamamen güvenmeden sevmiyorsunuz. Kyla'nın - ya da Rain ya da Lucy'nin mi demeliyim?- hatırladığı anılarla kitap daha da okunmasını çekici bir hal alıyor. İlk kitabın sonunda Ben'i bulacağını söylüyordu ve ben ikincisine başlarken Ben'i bulmasında gelişen olayları anlatacak diye bekliyordum açıkçası. Ama kitabı okuduğum zaman bayağı şaşırdım. Konunun basit bir Ben'i bulma ile alakası yok. Kitap sürekli ters köşe yapıyor ve yarısından sonra sayfaları hızlıca çevirmeye başlıyorsunuz. Olaylar o kadar seri ki! İnsan kendini bir filmin içinde yaşıyormuş gibi hissediyor. 

"Umut etmeye cesaret ederek."

Kısacası bu seri giderek bizleri şaşırtacak. Genç-kurgu, distopya ve bilim-kurgu karışınca böyle bir üçleme çıkması insanı mutlu ediyor. Her yönüyle beğendiğim bir kitap oldu. Bazı okuyucular ilk yarısını sıkıcı bulmuş ama bana göre ön hazırlıktı ve beni sıkmadı. Bazen basit olaylar, ileride ne olabileceğini tahmin etmeme yarıyor. Ben beğendim ve size de tavsiyem 3. kitabı hemen okumak isteyeceksiniz!

"Seni korkutan şeyi olduğu gibi görmek dehşeti azaltmaz. O şey, kalbinizi tekrar tekrar kırma gücünü korur."

Puanım:
☪☪☪☪☪/5





0 yorum:

Yorum Gönder