8 Kasım 2015 Pazar

Tüyap'ta Neler Oldu? | 2015 TÜYAP

Herkese merhaba! Bildiğiniz üzere İstanbul Tüyap Kitap Fuarı 7 Kasım'da kapılarını tüm kitapseverlere açtı. Ben de ilk günden gidip neler olduğunu görmek isteyenlerdenim. Şimdi kısaca alışverişime bir göz atalım.

İlk olarak GO! Kitap'ın standına uğradım. Aslında sadece şöyle bir göz atmak istemiştim ta ki the Originals: Yükseliş 'i görene kadar. Üstelik kitap baskılı karton çantası içinde bir not defteri ve dev posteriyle birlikte dağıtıyorlar! Tabi ki hemen aldım.
 Genel olarak tüm yayınevleri en az %25 indirim yapıyorlar ancak bu tek bir kitap alanlar için geçerli. Eğer seri alırsanız %40'a kadar ulaşıyor bu indirim. The Originals: Yükseliş 17 TL'den 14'e düştü.

İkinci olarak Dex'in standına uğradım. 5 ve 10 liraya çok güzel kitaplar vardı.  Bence fuar bitmeden kapın bu kitapları. Bana Dokunma, Günlerin Sonu, Bela ve Steelheart'ı aldım. Hepsini de çok merak ediyorum. Satış fiyatları sırasıyla 20,25,20,25 TL ama indirimle hepsini 45 TL'ye almış oldum. İçlerinden Bela'nın 5 liralıklar arasında olduğunu hatırlıyorum.
 Dex çalışanları çok nazikti bu arada. Bir şey sorduğumda gülümseyerek cevapladılar :)



Yabancı Yayınları'nın standına gittiğimde Lola ve Komşu Çocuk ile Meleklerin Kanı'nı aldım. Lola'yı sırf çantası için fuara saklamıştım. Onlarda rozet ve çantasını da verdiler. Yabancı'nın standı yoğundu. Bu yüzden kitaplarımı alıp hemen çıktım :D Galiba İthaki'yle yan yanaydı stantları çünkü Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları'nı da almışım oradan. Toplam 3 kitaba 74 lira tutmasına rağmen 56 lira ödedim.

Arkadya Yayınları'nın standına da uğradım ve Sarah Jio'nun kitaplarının hepsinin 5 lira olduğunu görünce çok şaşırdım açıkçası. O günde imza günü olduğunu bildiğim için listemin dışına çıkarak (aldığım çoğu kitap liste dışıydı bu arada :D) Gündüzsefası'nı aldım. Sonuçta 20 liralık kitap 5 liraya düşmüş!
 Yayınevi çalışanları çok kibar ve duyarlıydı. Hatta basın işleri müdürü elimi sıktı. Yaka kartıma bakarak tanışmış olduk :D Soru sorduğumda gülümseyerek cevap verdiler. Çok tatlı insanlardı!

Arkdaya'dan sonra Pegasus'a geldim. İlgi bayağı büyüktü. Pegasus sonuçta! Çok fazla bir indirim alamadım maalesef çünkü kitapların fiyatları 35 TL gibi büyük rakamlar olunca indirim de tek kitaba az olunca pek güzel olmuyor. Ama stanttaki abi ile iyi anlaştık. Ateşle Oynayan Kız'la ilgili ufak bir diyalog geçti aramızda. Pegasus'tan Ateşle Oynayan Kız, Sen Gitiğinde, Senden Önce Ben (galiba bir ben okumadım), Bıçak Sırtı, Rosie Projesi(2. sarı kitabım Yaay!) aldım. Bu arada Millennium serisinin posterini sormayı unutmayın! Dev gibi bir poster veriyorlar. Toplam 102 lira ödeyerek tamamladım bu standı da.

Artemis'ten de Vampir Akademisi ve Mekanik Melek'i aldım. Bazı kitapları sorduğumda bulamadılar ve standı yeni yerleştirdiklerini söylediler. Bu durum birkaç kişiye de oldu. Ödemede de bir problem vardı. Yani biraz yordu bizi.

Son olarak son dakika alışverişim Pena Yayınları'ndan oldu. Onun da nedeni Sarah'nın yalnızca son kitabını imzaladığını öğrnemem. Yeşil Deniz Kabuğu'nu 14 liraya düşürmüşler (3 liracık). Bize imzanın 16.00'da başlayacağı söylenmişti. Neyse ki, Sarah 1 saat önce geldi ve imzalamaya başladı kitapları. Yaklaşık 1,5 saat sırada bekledikten sonra o an geldi. Gerçekten çok sevimli ve içten bir yazar. Kitabı uzattıktan sonra ona "You look awesome!" dedim ve "AAw! Thank you!" dedi. Birlikte fotoğraf çektirdik. Tabı görevlilerin elleri sürekli hareket ettiği için kitabı tam imzalarken olan fotoğraf pek güzel olmadı ama 2 tane güzel fotoğrafımız var. Çok tatlı ve güzel bir kadın. Tanıştığım için çook mutluyum!

Onun dışında fuarda gezerken Serra'nın (londrakitapcisi), "Merhaba, Bookstagram mısın?" demesiyle hemen hemen tüm bookstagramlarla tanıştım. Cemre (uyuyanpembepanda), İrem (birkucukkitappandasi), Elif (tardisayraclikiz), Nazlı (divergent.mermaid), Elif (cizimprensesi), Yaren (fabulousbooklover), Ezgi (athenaninguncesi) ve Eren abiyle (erennadiraksamoglu) tanıştım! Birlikte fotoğraf çekildik ve stantları gedik. Birazcık gıybet yaptık :D Bol bol güldük ve kesinlikle onlarla çok güzel bir gün geçirdim.
 Eve dönene kadar hatta evde de mutlu mutlu gezdim. Böyle bir gün yaşamamı sağladığınız için hepinize çok teşekkür ederim ve sizleri çook seviyorum ♥




0 yorum:

Yorum Gönder