29 Ocak 2016 Cuma

Mara Dyer Serisi 2: Bıçak Sırtı | Kitap Yorumu


Adı: Bıçak Sırtı
Orijinal Adı: The Evolution of Mara Dyer
Serisi: Mara Dyer #2
Yazarı: Michelle Hodkin
Çevirmen: Dilan Toplu
Yayınevi: Pegasus Yayınları


Yazar Hakkında

Michelle Hodkin, Güney Florida'da büyümüştür. New York'ta bir üniversiteye gitmiştir. İlk romanını, Eksik Parça'yı, yazmadan önce Michigan'da hukuk okumuştur. Mara Dyer serisi 15 ülkede yayımlanmıştır. Yazmadığı zamanlarda onu 3 evcil hayvanının ağzından farklı nesneler yakalarken görebilirsiniz.


 Konusu (Arka Kapak)

Mara Dyer bir zamanlar geçmişinden kaçabileceğini sanıyordu. Ama kaçamayacaktı. Sorunları kendi kafasında yarattığını düşünüyordu. Ama yanılıyordu. Yaşadığı onca şeyden sonra, sevdiği çocuğun artık sır saklayamayacağına inanıyordu. Ama aldanıyordu. Gerçekler ortaya çıkmaya ve seçimler ölümcül sonuçlar doğurmaya başladığında Mara bu karmaşadan aklını yitirmeden çıkmayı başarabilecek mi?

"Okuyucular hikâyenin gerçekçi ve muhteşem kahramanlarıyla kendinden geçecek, doğaüstü kurgusuna kendilerini kaptıracaklar."
-School Library Journal-

"Mara'nın ürpertici ve etkileyici hikâyesi bağımlılık yapıyor. Aynı zamanda şaşırtıcı derecede romantik ve karmaşık. Hodkin paranormal gençlik romanını tamamen kendine özgü bir seviyeye taşımış."
-Romantic Times-


"Yazarlığa yeni adım atan Hodkin tutkulu aşk hikâyesini paranormal gizemle bir araya getirerek okuyuculara yine ters köşe yaptırıyor. Okurlar, ilk kitaptaki gibi, psikologların sözlerine inanıp Mara'nın akıl sağlığından şüpheye düşecek, Noah'nın gerçek niyetini sorgulayacak ve serinin son kitabını dört gözle bekleyecek." 
-Booklist-

"Serinin bu ikinci kitabı, ilk kitapta ortaya çıkan bazı soruları yanıtlarken, okuyucuyu yepyeni sorular ve merak uyandırıcı bir sonla baş başa bırakıyor." 
-VOYA-

"Bu heyecanlı devam kitabında Hodkin okurlarını son sayfaya kadar merak içinde bırakarak entrika ve aldatmaca yüklü bir hikâye sunuyor. Hayranları yazarın ilk kitapta yarattığı dünyaya geri dönmenin coşkusuyla sonunu görmek için sabırsızlanacaklar."
-Children's Literature, Veronica Bartles-
(Tanıtım Bülteninden)



Herkese, merhaba! Bugün size Bıçak Sırtı'nın yorumunu paylaşacağım. Açıkçası, çok heyecanlıyım çünkü hemen olan biteni anlatıp 3. kitabı okumak istiyorum. Ama öncesinde birkaç şey söylemek istiyorum. Eksik Parça'yı da büyük bir merakla beklemiştim ve beklentimi tamamıyla karşılamıştı. Bu yönden büyük bir artıya sahip yazar benim gözümde. Bıçak Sırtı'nı okurken de beni hayal kırıklığına uğratmayarak yine kendine has kalemiyle beni büyüledi diyebilirim. Şimdi de kitabın yorumuna geçelim.

goodescammie:

noah elliot simon shaw // i’m too selfish to let you.(mara)
Hatırlarsınız ki Eksik Parça'nın sonu bomba gibi üzerimizde patlamıştı. Bu seferse bana göre, bombayı parçalamış ve bölümlere dağıtmış. Siz okudukça merakınız artıyor ve istemeseniz bile -ki böyle bir ihtimal vermiyorum ben- sayfaları çeviriyorsunuz. Michelle, okuyucularına nasıl kitap okutacağını çok iyi biliyor. 

Bu sefer bölümler öncesi ve şimdiki zaman olarak bölünmüştü. Öncesi kısmını okurken başlarda pek bir şey anlamamıştım. Olay örgüsü ilerledikçe neler olduğu daha iyi oturdu. Belki öncesi kısmında biraz daha detay verseydi iyi olabilirdi ama gizemli havasını koruduğu için detay vermemiş olabilir (kabul ediyorum bu biraz garip bir cümle oldu)
Diyaloglara bayıldım. Özellikle Noah. Yani onun için ne desem eksik kalır. Hayal ederken bile kesinleştiremediğim bir karakter. Yakışıklı olabilir. Tamam. Gülümsemesi can alıcı olabilir. Peki. Ayrıca zeki ve karşısındaki kişiyle ilgilenişi de çok hoş değil mi? *böylebirinsanacabavarmı*
Okurken bir çok yerin altını çizdim. Çoğu yerde ya gülümsedim ya da aynen yukarıdaki gif'teki gibi oldum. Genel olarak psikiyatri kliniğinde geçtiği için Mara'dan önce ben kafayı yiyeceğim sandım, gerçekten. Çünkü çok sinir bozucu bir şey: karşındaki kişinin sana inanmaması gerçeği bildiğin halde. Annesinin bu davranışından pek hoşlanmamıştım ama şimdi düşününce o duruma göre mantıklı geliyor. İşte, kitap boyunca böyle düşünüyorsunuz: öyle olsa böyle bir sonuç çıkıyor, şöyle olduğundan da bu şekilde düşünmüş olabilir. Dolayısıyla, kafayı yemekte hepimiz haklıyız :D
Neyse ki, son noktayı koymadan önce birazcık ta olsa merakımızı gideriyor yazarımız. 

Umarım hislerimi anlatabilmişimdir çünkü bu seriyi okumak çok hoşuma gitti. Özetleyecek olursam, MÜTHİŞTİ! Okuyun, okuduktan sonra gelin buraya yorum yazın ve duygularımızı birlikte paylaşalım! Lütfen, aşağıya yorum olarak bir şeyler yazın :') Bir sonraki yorumda görüşmek üzere..
Puanım:

ℂ/5


1 yorum:

  1. Shaw itiraflarini okuyup okumamakta kararsizim siz okudunuz mu ?

    YanıtlaSil